Music Player

Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

Πες μου μιά ιστορία για την σχέση της Άννας, της Μαρίας, της Νάγιας και της Ντένιας με την ζωγραφική...

Η  Άννα , η Μαρία ,η Νάγια και η Ντένια ασχολούνται με την ζωγραφική εδώ και αρκετά χρόνια είναι αυτό που λέμε Καλλιτέχνιδες! Μου παραχώρησαν  μία συνέντευξη η καθεμία και μου απάντησαν στις παρακάτω ερωτήσεις! Μου έστειλαν και ένα από τα αγαπημένα τους έργα! Απολαύστε τα!




Ζωγράφος: Άννα
Έργο: Προτομή Γυναίκας
 K.T : Από ποια ηλικία ξεκίνησες να ασχολείσαι με την ζωγραφική  και  ποιος σε ώθησε προς αυτή την κατεύθυνση;
Α:  Από μικρή θυμάμαι τον εαυτό μου να ζωγραφίζω με τις ώρες αλλά ποτέ δεν πίστευα πως ήταν τίποτα το σπουδαίο ή πως οι ζωγραφιές μου ήταν καλύτερες από άλλων παιδιών, δεν έβλεπα ότι σε εκείνη την ηλικία είχα κάποιο ξεχωριστό ταλέντο . Στα 17  μου άρχισα να το  εξασκώ  πραγματικά, βλέποντας πως αυτό που δημιουργώ μοιάζει στα μάτια μου αληθοφανές και από τότε, στην τρίτη λυκείου, μαζί με την βοήθεια του θείου μου, γλύπτη και απόφοιτο της Καλών Τεχνών, βρήκα την κλίση μου…
Κ.Τ: Το αντικείμενο των σπουδών σου είναι σχετικό με την τέχνη της ζωγραφικής ή έχεις την ζωγραφική σαν χόμπι  περισσότερο;
Α: Όσoν αφορά τις σπουδές μου, δεν έχουν καμία σχέση με την τέχνη. Όταν  πέρασα στη σχολή μου (Γαλλική Φιλολογία) δεν ήξερα ακόμα πως η ζωγραφική είναι αυτό που με τραβάει . Από εκείνη τη στιγμή λοιπόν κατάλαβα πως η σχολή αυτή δεν ήταν για μένα!
K.T:  Έχεις λάβει μέρος σε κάποιο διαγωνισμό ή σε εξετάσεις για κάποια σχολή ζωγραφικής; Έχεις συμμετάσχει σε κάποια έκθεση ζωγραφικής;
A: Σε εκθέσεις προς το παρόν δεν έχω συμμετάσχει, αν και στο μυαλό μου τα έχω ήδη οργανώσει αναλυτικά, ελπίζω στο σύντομο μέλλον να το καταφέρω. Οι εξετάσεις της Καλών Τεχνών είναι πια το στέκι μου μπορώ να πω, αφού έχω δώσει αρκετές φορές και δεν έχει τύχει να περάσω. Όσο κουραστικές και να είναι αυτές οι 5 μέρες των εξετάσεων, είναι παραγωγικές και η ατμόσφαιρα σε ηρεμεί!
Κ.Τ: Πώς βλέπεις το μέλλον της ζωγραφικής και γενικότερα το μέλλον των Τεχνών αλλά και των καλλιτεχνών στην Ελλάδα;
A: Προσωπικά, δεν είμαι σίγουρη για το μέλλον της τέχνης γενικότερα αφού παντού τριγύρω μας επικρατεί το γρήγορο, το εύκολο χρήμα και η χαμηλή ποιότητα. Ποιος θα επενδύσει σε έναν πινάκα όταν μπορεί να πάρει ένα κάδρο από το IKEA; Όσον αφορά  τους νέους καλλιτέχνες, λίγοι μου αρέσουν, πάντα μου άρεσε το καθαρά κλασσικό και μεγαλόπρεπες στυλ του Caravaggio και Durer και δεν μπορώ να κρίνω αντικειμενικά καθώς δεν είναι του γούστου μου τα πιο αφαιρετικά έργα. Ευχαριστώ πολύ για την συνέντευξη!



Ζωγράφος: Μαρία
Έργο: Funeralopolis από το τραγούδι των Electric Wizard!





































K.T:  Από ποια ηλικία ξεκίνησες να ασχολείσαι με την ζωγραφική  και  ποιος σε ώθησε προς αυτή την κατεύθυνση;
Μ: Από πολύ μικρή, από πάντα βασικά μου άρεσε να ζωγραφίζω ! Δεν υπήρχε κανείς να με ωθήσει ιδιαίτερα απλά  λίγο - λίγο  εξασκήθηκα  μονή μου.
Κ.Τ: Το αντικείμενο των σπουδών σου είναι σχετικό με την τέχνη της ζωγραφικής ή έχεις την ζωγραφική σαν χόμπι  περισσότερο;
Μ: Το αντικείμενο σπουδών μου  δεν έχει καμία σχέση με ζωγραφική αν και θα ήθελα. Παρόλα αυτά ζωγραφίζω μόνη μου, παρακολουθώ σεμινάρια όταν μπορώ , προσπαθώ μόνη μου να γίνω καλύτερη μέσω της εξάσκησης.
K.T:  Έχεις λάβει μέρος σε κάποιο διαγωνισμό ή σε εξετάσεις για κάποια σχολή ζωγραφικής; Έχεις συμμετάσχει σε κάποια έκθεση ζωγραφικής;
Μ: Έχω λάβει μέρος και σε διαγωνισμό και σε εξετάσεις. Ο διαγωνισμός είχε τίτλο ‘Μετανάστευση’, και εξετάσεις έδωσα για εισαγωγή στη σχολή Καλών Τεχνών. Επίσης , έλαβα μέρος και σε 3 εκθέσεις ζωγραφικής και κόμικς αντίστοιχα.
Κ.Τ: Πώς βλέπεις το μέλλον της ζωγραφικής και γενικότερα το μέλλον των Τεχνών αλλά και των καλλιτεχνών στην Ελλάδα;
Μ: Μμ..μέλλον στη ζωγραφική … παρόλο που όλοι είναι κάπως απαισιόδοξοι και διστακτικοί για το μέλλον  και δικαιολογημένοι με βάση την κατάσταση γενικά την οποία  διανύουμε.. εγώ βλέπω πως τα γεγονότα και οι καταστάσεις που περνάμε είτε βγαίνουμε στο δρόμο και δηλώνουμε αντίθετοι από όσα θεσπίζονται  και συμβαίνουν  είτε μερικοί λειτουργούν πιο βουβά. Βλέπω πολύ έμπνευση , πολλές  νέες ιδέες , διάθεση για δημιουργία , απίστευτα γκράφιτι  και ζωγραφιές  και κυρίως από ανώνυμους καλλιτέχνες.  Τώρα υπάρχει και πολύ νέο-μοντερνιστική  κουλτούρα  που δεν πιάνω πολλές φορές αλλά ο καθένας με τα γούστα του … πάντα  θα υπάρχει τι στο καλό , στον 21ο  αιώνα βρισκόμαστε. Ο καθένας εκφράζεται διαφορετικά και αυτή είναι η ουσία στο όλο θέμα…  στα χέρια μας είναι το μέλλον να το πλάσουμε.  Πιστεύω οι καλλιτέχνες  μπορούν να πάνε μπροστά και να δείξουν υπέροχο υλικό και ας εκφράζονται όπως επιθυμούν .  Γενικά και αν πιστεύουμε  πως μπορεί να υπάρξει  ,  θα υπάρξει κ μέλλον  για τις τέχνες  και για όλα απλά χρειάζεται και θέληση- δύναμη- ευκαιρίες



Ζωγράφος: Νάγια
Έργο:  Αυτό είναι το έργο με το οποίο έλαβε μέρος φέτος σε ομαδική έκθεση ζωγραφικής με θέμα ‘Ομπρέλα’ .
Περιγραφή έργου : ‘Προστατευμένη από το σκότος, απ' το σκοτάδι ερχόμενη· φορέας μνήμης παρελθοντικής, μικρή ακτίνα φωτός αγωνιά, τυλιγμένη σε διάφανο κουκούλι, να φέρει λάμψη σε ένα φωτεινό παρόν.’
Ακρυλικό χρώμα - Διαστάσεις: 60x80

K.T:  Από ποια ηλικία ξεκίνησες να ασχολείσαι με την ζωγραφική και ποιος σε ώθησε προς αυτή την κατεύθυνση;
Ν: Από μικρή ηλικία ζωγράφιζα. Δεν θα μπορούσα να πω ότι κάποιος με ώθησε στο να ασχοληθώ με την ζωγραφική, ήταν κάτι που μου έδινε ευχαρίστηση και όσο περισσότερο ασχολιόμουν τόσο πιο πολύ παρατηρούσα ότι ήθελα να αποτυπώνω κάτι που μου άρεσε και μου έκανε εντύπωση! Με τον καιρό η οπτική και η δεξιότητα μπορούμε να πούμε ότι ευρύνθηκαν και μπορούσα να αποτυπώνω δικές μου ιδέες.
Κ.Τ: Το αντικείμενο των σπουδών σου είναι σχετικό με την τέχνη της ζωγραφικής ή έχεις την ζωγραφική σαν χόμπι  περισσότερο;
 Ν: Δεν έχω σπουδάσει κάτι αντίστοιχο, αλλά έχω παρακολουθήσει μαθήματα σε σχολή προετοιμασίας καλών τεχνών. Δεν θα το χαρακτήριζα χόμπι γιατί είναι κάτι που με ενδιαφέρει να ασχοληθώ επαγγελματικά.
K.T:  Έχεις λάβει μέρος σε κάποιο διαγωνισμό ή σε εξετάσεις για κάποια σχολή ζωγραφικής; Έχεις συμμετάσχει σε κάποια έκθεση ζωγραφικής;
Ν: Πρόσφατα πήρα μέρος, για πρώτη φορά, σε ομαδική 
έκθεση ζωγραφικής!
Κ.Τ: Πώς βλέπεις το μέλλον της ζωγραφικής και γενικότερα το μέλλον των Τεχνών αλλά και των καλλιτεχνών στην Ελλάδα;
Ν: Γενικά σε όλους τους τομείς της τέχνης είναι πολύ δύσκολο να βρεις αναγνώριση στην Ελλάδα. Όσον αφορά τον εικαστικό τομέα θεωρώ ότι και οι υποδομές και τα πανεπιστήμια δεν βρίσκονται και στην καλύτερη θέση για να σε βοηθήσουν και να σε αναδείξουν ίσως, για κάποιον που θέλει να ασχοληθεί δηλαδή με την ζωγραφική. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι με όρεξη και πίστη και θέλω να πιστεύω ότι άμα πορεύεσαι με αυτά τα δύο μπορείς να τα καταφέρεις ακόμα και αν οι τωρινές συνθήκες δεν είναι και οι πιο ευνοϊκές.



Ζωγράφος: Ντένια
Μπαλαρίνα,  Νοεμ. 2010
Μισή μέσα στο όνειρο, μισή μες στο σκοτάδι. Δειλά ξεπροβάλλεις από το πουθενά, δειλά αφήνεσαι να χορέψεις. Αδύναμα τα βήματα του χορού σου. Η δύναμη της ισορροπίας πάντα θα βασίζεται στο «ένα»…  Ανύπαρκτο το έδαφος κάτω από τα πόδια σου, αλλά εσύ τολμάς, βουτάς σε ένα χορό μοναχικό.

Όταν τα φώτα σβήνουν τότε έρχεται και η δική σου σειρά. Είσαι έτοιμη πια να καταπλήξεις τα πλήθη μέσα σου; Μικρά κύτταρα που ξεπηδούν από την ανάσα σου και συνοδεύουν  το χορό σου. Στριφογυρίζεις, πετάς στον αέρα, αφήνεις άλματα σου στο σκοτάδι. 

Διαστάσεις έργου: 35x25,5 cm
Ακρυλικό χρώμα και χρήση υφάσματος. 



































Κ.Τ: Από ποια ηλικία ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη ζωγραφική και ποιος σε ώθησε προς αυτή την κατεύθυνση;
 Ήρθα σε επαφή με την τέχνη της ζωγραφικής από τα πρώτα χρόνια της ζωής μου. Η θεία μου ήταν εκείνη που με ώθησε στο χώρο αυτό στέλνοντάς με στο νεανικό εργαστήρι του δήμου Αργοστολίου. Από μικρή θυμάμαι να θαυμάζω τη θεία μου που είναι κι αυτή ζωγράφος. Οι πρώτες μυρωδιές από τα χρώματα, τα διάσπαρτα πινέλα πάνω στον πάγκο εργασίας της, οι μισοτελειωμένοι καμβάδες με τα άγνωστα και συνάμα τόσο οικεία πρόσωπα που περίμεναν να ολοκληρωθούν, πλαισίωσαν έναν κόσμο τον οποίο ήθελα να εξερευνήσω πάσει θυσία. Θεωρώ ότι έπαιξαν σπουδαίο ρόλο οι ευρύτερες καλλιτεχνικές επιδράσεις των δικών μου ανθρώπων που με έμαθαν να παρατηρώ και να αναλύω τις εικόνες γύρω μου.
 K.T: Το αντικείμενο των σπουδών σου είναι σχετικό με την τέχνη της ζωγραφικής ή έχεις την ζωγραφική σαν χόμπι περισσότερο;
 Αν και το αντικείμενο των σπουδών μου δε σχετίζεται με τη ζωγραφική, μιας και είμαι φοιτήτρια του τμήματος Φιλοσοφικών, Παιδαγωγικών και Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ ,θεωρώ ότι η βαθύτερη αναζήτηση και η ανάλυση των συναισθημάτων βοηθούν στην καλύτερη έκφραση και αποτύπωση τους.
 K.T:  Έχεις λάβει μέρος σε κάποιο διαγωνισμό ή σε εξετάσεις για κάποια σχολή ζωγραφικής; Έχεις συμμετάσχει σε κάποια έκθεση ζωγραφικής;
Για την ώρα δεν έχω λάβει μέρος σε κάποιον διαγωνισμό, αλλά βρίσκομαι σε διαδικασία υλοποίησης της πρώτης ατομικής μου έκθεσης ζωγραφικής. 
Κ.Τ: Πώς βλέπεις το μέλλον της ζωγραφικής και γενικότερα το μέλλον των Τεχνών αλλά και των καλλιτεχνών στην Ελλάδα;
Η Ελλάδα ήταν ανέκαθεν ένας πρόσφορος τόπος για την έκφραση καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων. Τα μοναδικά και γεμάτα εναλλαγές τοπία της, η ποικιλία εικόνων καθώς και η  πολιτισμική κληρονομιά της είναι όλα όσα χρειάζεται ένας καλλιτέχνης για να εμπνευστεί. Δυστυχώς, όμως, η πολιτεία δεν στηρίζει και δεν χρηματοδοτεί εύκολα τέτοιου είδους καλλιτεχνικές δραστηριότητες, διότι λόγω της οικονομικής της  δυσπραγίας θεωρούνται δευτερευούσης σημασίας. Ας ελπίσουμε ότι η υποτίμηση της τέχνης στο μέλλον θα πάψει να υφίσταται και οι καλλιτέχνες θα δεχτούν την αρωγή που τόσο έχουν ανάγκη, όχι για δική τους προβολή, αλλά κυρίως για ανατροφοδότηση αξιών, συναισθημάτων και μεταλαμπάδευση γνώσεων. 


***Υ.Γ. Άννα , Μαρία ,Νάγια και Ντένια  θέλω να σας ευχαριστήσω πολύ για τις συνεντεύξεις που  μου παραχωρήσατε!  Εύχομαι  να  συνεχίσετε να δίνετε πάντα χρώμα στις ζωές μας μέσα από τα έργα σας! ***



Καρολίνα Τσουκαλά, 1/12/2013 ©



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου